התקן הישראלי מחייב התקנת ציוד כיבוי וגילוי אש למוסדות על ידי חברה מקצועית המוסמכת לכך. כדאי לדעת כי מוסדות אינם יכולים לקבל טופס לאכלוס המבנה אם הם אינם עומדים בכל תקנות הבטיחות המחייבות. למעשה, רק חברה מקצועית ומובילה מוסמכת לתכנן מערכות לכיבוי ולגילוי אש ועשן ולהתקין אותן במוסדות ובמבני ציבור. בין היתר, יש להתקין מטפי כיבוי אש, מערכת ספרינקלרים, גלאים לגילוי אש ועשן וציוד נוסף בהתאם להוראות המפקח הממונה מטעם הרשות לכיבוי אש או המהנדס מטעם החברה.

תכנון מערכות כיבוי וגילוי אש במבני ציבור

אחת לכמה זמן אנו שומעים על שריפות בבתים, במבנים ובשטחים פתוחים. כדי למנוע שריפה קשה במוסדות ציבור חשוב לתכנן מערכות כיבוי אש מתקדמות ויעילות שיספקו מענה אפקטיבי בעת התלקחות שריפה במקום. ציוד כיבוי אש נועד לספק מענה יעיל עד להגעת כוחות כיבוי אש וכוחות הצלה, והוא יכול להציל חיים ולמנוע נזקי רכוש גדולים יותר. ציוד מתקדם ויעיל יכול למנוע את התפשטות האש לחלקים אחרים במבנה, ולעתים להשתלט באופן עצמי על השריפה המשתוללת במקום.

לצפייה בגלאי העשן עם תקן 1220 של משרד הבטיחות ליחצו כאן

 

תקנות מחייבות לציוד כיבוי וגילוי אש

כאמור, על פי התקנות לכיבוי ולגילוי אש, יש להתקין בכל מוסדות הציבור בארץ ציוד מתאים. רק חברה מקצועית המתמחה בתחום מסוגלת לתכנן ציוד כיבוי וגילוי אש במוסדות, וגם להתקין ולתחזק אותו. החברה מבצעת בדיקה בנכס ומתכננת בהתאם לחוק את המערכות השונות לכיבוי וגילוי אש, ועליה לחרבן בהתאם לחוקים ולתקנות. לרוב, יש להתקין מערכות ספרינקלרים (מתזים) הפועלים בעת גילוי אש ושריפה בבניין, ארונות כיבוי אש עם זרנוקים ומטפים, וכן מערכות חדשניות לגילוי אש במבנה.

לאחר התקנת המערכות לכיבוי ולגילוי אש במוסד יש להחתים מהנדס כיבוי ובטיחות אש, כאשר לרוב יש להחתים גם נציג הממונה מטעם הרשות המקומית או מטעם הרשות לכיבוי אש, המבקרים במקום וחותמים על הטפסים הנדרשים לאחר ביקורת. אחת לתקופה, ובהתאם לחוק ולסוג המערכות המותקנות במקום, יש לבצע תחזוקה שוטפת של כל הציוד והמערכות על מנת להבטיח את תקינותן.

התקנת ציוד כיבוי וגילוי אש במוסדות על ידי גורם מקצועי תמנע אסון כבד ותבטיח השתלטות על השריפה בזמן אמת או מניעת התפשטות האש וגרימת נזקי רכוש גדולים יותר, וכן הפחתת הסכנה לחיי האנשים השוהים במקום.

פנו אלינו

או השאירו פרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

עוד מהבלוג שלנו

הטבה מיוחדת לזמן מוגבל

מבצע למצטרפים עד סוף אפריל 2024

בואו נתחיל ברגל ימין :)
כל לקוח חדש מקבל מאיתנו גם שירות של חברת בוטיק, וגם הטבה ששווה הרבה כסף. איזו הטבה מתאימה לכם?

קידום אורגני ב-1,500 ₪

לחודש הראשון

אתר תדמיתי ב-4,000 ₪

או

דף נחיתה ב-900 ₪

ניהול פרסום בגוגל ב-900 ₪

לחודש הראשון

+מניעת קליקים מזויפים

* פרטים נוספים יינתנו בשיחה הראשונית

נשמע מעניין? פנו אלינו ונשמח לעבוד ביחד!

התקשרו 052-732-4540 – או השאירו פרטים בטופס שמתחת ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית ומשתלמת